RSS

Teknik Menawan Lelaki Idaman / Suami

Berpakaian rapi dan kemas

Apapun yang akan dilakukan, penampilan merupakan faktor utama. Tidak ada lelaki yang akan melirik pada wanita yang berpenampilan selekeh dan tidak kemas. Untuk itu, jangan sekali-kali anda mencuba model atau fesyen pakaian yang tidak sesuai dengan selera anda hanya kerana ingin tampil berbeza di depan lelaki idaman anda.

Yakin kepada diri sendiri

Jika anda ingin disukai oleh orang lain terutama lelaki, maka anda harus benar-benar menyukai diri anda sendiri dan anda juga harus benar-benar berasa nyaman dengan diri anda. Jangan memikirkan bahawa anda tidak cantik dan tidak punya rupa. Hal ini adalah kerana apa yang perlu anda lakukan ialah kepandaian anda membawa diri dalam setiap majlis atau tempat yang anda kunjungi.

Tidak lokek memuji lelaki idaman anda

Cubalah untuk memuji seikhlas hati, baik dari segi penampilannya, cara berpakaian, cara berbicara san semua yang ada pada lelaki tersebut. Tetapi ingat, jangan terlalu berlebihan kelak bimbang anda akan di label sebagai perempuan murahan.

Usahakan untuk hidup berdikari

Ramai dikalangan lelaki tidak suka dengan wanita yang memiliki sifat manja dan suka bergantung padanya. Jika hal ini terjadi, maka jarang lelaki yang akan mendekati anda. Hal ini adalah kerana lelaki mungkin akan terfikir bahawa semua keperluan anda akan ditanggung olehnya. Namun sebahagian kecil dari lelaki ada juga yang suka dengan sikap manja teman wanita mereka kerana lelaki itu akan rasa sangat diperlukan oleh wanita tersebut.

Cubalah menjadi pendengar yang baik

Untuk menjadi kekasih yang baik, anda sepatutnya menjadi seorang pendengar yang baik. Cubalah untuk mendengar apa yang diceritakan olehnya dan berusahalah untuk mengajukan pertanyaan sebagai timbal balk dari ceritanya.

Bersikap sopan

Hal ini termasuk dalam mengucapkan terima kasih atas perlakuan baiknya kepada anda atau perkataan yang diucapkan olehnya yang seolah- olah memuji anda. Percayalah hal ini akan membuatkannya berasa seperti dihargai terlebih lagi jika anda mengatakannya sambil tersenyum.

Mengikuti hobinya

Jika lelaki idaman anda seorang yang gemar berolahraga, maka cubalah untuk berbual topik yang berkaitan dengan olahraga atau sekurang- kurangnya bercakap tentang aktiviti beribadah. Jika anda melakukan hal tersebut, ini bererti anda sudah melakukan satu langkah lebih maju dalam memikat hatinya.

Lupakan masa lalu

Terkadang kita sudah merasa terlalu 'dekat' dengannya maka kita menceritakan masalah bekas teman lelaki kita sebelum ini. Hal ini sebenarnya salah. Jangan membicarakan orang-orang yang sudah hilang dari kehidupan anda. Meskipun tujuan anda hanya untuk mengimbas kengangan lalu. Tetapi ketahuilah bahawa itu bukan topik yang menarik baginya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...