RSS

RAHSIA KEHIDUPAN

*RAHSIA KEHIDUPAN...*

Saat kita memberi, kita akan menerima. Saat kita menolong orang lain, pada saat yang sama kita sedang menolong diri kita sendiri. Apa yang kita lakukan untuk orang lain, sebenarnya kita sedang melakukannya untuk diri kita sendiri.

Inilah rahsia kehidupan yang tersembunyi bagi ramai orang.

Bukan kerana mereka tidak melihat kebenaran ini, tapi mereka tidak mempercayainya.

Sebab itu ramai orang lebih suka menerima daripada memberi. Lebih suka ditolong daripada menolong. Hidup hanya berpusat kepada dirinya sendiri.

Αda perumpamaan menarik, seorang buta yang sedang berjalan dengan tongkatnya di malam hari. Tangan kanannya memegang tongkat sementara tangan kirinya membawa lampu.

Keadaan ini cukup pelik. Seorang lelaki yang kebetulan melihatnya bertanya:
"Mengapa anda berjalan membawa lampu sedangkan anda tidak nampak?"

Orang buta itu menjawab:
"Untuk menerangi jalan yang ku lalui".

Dgn nada hairan lelaki itu bertanya lagi:
"Tetapi bukankah anda buta dan tetap tidak dapat melihat jalan meski ada lampu?"

Orang buta itu senyum sambil menjawab:
"Meski saya tidak dapat melihat, orang lain masih dapat melihat saya. Selain membuat jalan menjadi terang, lampu ini dapat menghindarkan org lain untuk tidak melanggar saya"

Ketika  melakukan sesuatu untuk orang lain, sebenarnya kita sedang melakukan sesuatu utk diri sendiri.

Kita diingatkan untuk tidak jemu-jemu berbuat baik.

Ini suatu rahsia kehidupan untuk hidup yang inginkan barakah, tenang dan hidup bahagia.

Pun begitu, rahsia kehidupan ini tidak bernilai bagi orang-orang yang ego, kedekut dan melakukan sesuatu berdasarkan hanya untuk keuntungan dan kepentingan dirinya sendiri.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Narrarive essay SPM


For students who would opt for narrative essay, one of the tips is that you can make your storyline's draft like what you have learnt in even your Bahasa Melayu subject in the literature component. 

In your Continuous Writing question of 1 hour, allocate 15 minutes of writing your drafts. My tips for you in answering this narrative essay question are that: 

1) Create your story's MORAL VALUE first before continuing with your draft in looking for what points to write for your Introduction, Climax and Resolution. 

Example: Moral value = the grass is not always greener at the other side / be thankful of what you have. 

So, based on this moral value, you will now have ideas on what conflicts in rising action and what points towards your Resolution in your falling action  to put as your draft's points. From this moral value, it will guide your storyline and hence without you realize, you already create theme for your story. Well done! ;) You are making an essay with good organizations.





Teacher Inia/ teacher Nurul English home tutoring KL, Kajang, Selangor, Putrajaya tuition 019-3926587

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Doa jodoh dan rezeki

Doa ini dibaca untuk mendapatkan jodoh dan rezeki. Boleh dibaca bila-bila masa, tanpa batasan jumlah dan tanpa batasan waktu. Dibaca sebanyak-banyaknya, semoga mendapat rezeki yang melimpah dan jodoh yang baik.

Ia merupakan doa Nabi Musa a.s. . Kemudian Nabi Musa a.s. didatangi calon isterinya dan sekaligus mendapat pekerjaan.

*wallahualam.. ini adalah berdasarkan catatan nota saya yg saya mahu "simpan" di blog. Maaf saya lupa dari mana sumber nota ini.. sekiranya ada antara anda pembaca yang tahu kesahihan doa ini untuk rezeki dan jodoh, InshaaAllah boleh hubungi penulis blog inia-lurun. Moga bermanfaat.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 baraqah destroyers

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Keberkatan Surah Al-Ikhlas

💜 *SURAH AL-IKHLAS* 💜

"Jangan Terlalu Memandang Bintang Di Langit Hingga Kita Terlupa Rumput Di Bumi"

*Keberkatan Surah Al-Ikhlas*

Ketika *Memulakan Kerja*
bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana dengan bacaan ini akan *keluarlah iblis dan syaitan* yang berada di dalam tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlari keluar umpama cacing kepanasan.

Sebelum *Masuk Ke Rumah*
Sebelum anda masuk rumah, bacalah surah Al-Ikhlas (sebanyak 3 kali). Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca Bismillah. Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut.

Amalkanlah *bersolat* kerana Salam pertama (ianya wajib) yang diucapkan pada akhir solat akan membantu kita menjawab persoalan kubur. Apabila malaikat memberi salam, seorang yang jarang bersolat akan sukar menjawab salam tersebut. Tetapi bagi mereka yang kerap bersolat, amalan daripada salam yang diucap di akhir solat akan menolongnya menjawab salam malaikat itu.

*Ketika Sakit*
Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: "Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia meninggal dunia, maka dia tidak akan membusuk di dalam kuburnya, akan selamat dia dari kesempitan kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian siratul mustaqim lalu menuju ke syurga. Demikian diterangkan dalam Tadzikaratul Qurthuby.

*Khatam al-Quran*
Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya: "Siapakah antara kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangka masa dua-tiga minit? Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. Malah Saiyidina Ummar telah mengatakan bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat.
Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina Ummar bersuara kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya itu. Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas tiga kali. Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul.
Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan membaca 10 juz kitab Al-Quran. Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 juz Al-Quran.

*Pahala Membacanya*
Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: "Ketika saya (Rasulullah SAW) Israk ke langit, maka saya telah melihat Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan. Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padang Sahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu padang Sahara itu seluas dari timur hingga ke barat.
Pada setiap padang Sahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas. Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka :
"Wahai Tuhan kami, sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan."
Sabda Rasulullah SAW lagi : Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya,
• _Qul Huwallahu Ahad_ itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a.s,
• _Allahhus Somad_ itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s,
• _Lamyalid walam yuulad_ tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s,
• _Walam yakullahu kufuwan ahad_ tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.

Nota :
Sampaikanlah ilmu ini kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW : "Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat".

Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama:
(1) Sedekah/amal jariahnya,
(2) Doa anak-anaknya yang soleh dan
(3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

Allah Berkata: "Jika kamu menyangkal Aku di depan teman-temanmu, Aku akan
menyangkal kamu pada saat hari penghakiman..."

Rasulullah SAW bersabda,
"Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yg
mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.

SUBHANALLAH..!
I hope today Ya اَللّهُ : 

✔ Muliakanlah yang membaca pesan ini
✔ Lapangkanlah hatinya
✔ Bahagiakanlah keluarganya dan
✔ Luaskan rezekinya seluas lautan yang engkau ciptakan
✔ Mudahkan segala urusannya
✔ Kabulkan cita-citanya
✔ Jauhkan dari segala Penyakit, Fitnah, Prasangka Keji, Berkata Kasar, dan Mungkar
✔ Jauhkan dari segala Musibah
✔ Serta terimalah semua amal ibadahnya, dan
✔ Kelak jadikanlah dia sebagai penghuni Surga-MU.

آمِّيْنَ يا رَبَّ الْعَالَمِيْن

Share ke semua kenalan anda. Doakan mereka, dan mudah²an doa kita dikabulkan.

آمِيّنْ... آمِيّنْ... يَا رَ بَّ العَـــالَمِيْن
🌾🌸🌾🌸🌾




-BAKAL JENAZAH-
-ILLUSIMAYA-

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

MUSIBAH AKHIR ZAMAN? Handphone Ghazwul fikri ghairul fikri

*Teks khutbah imam Masjidil Haram tentang bahayanya media sosial, ia panjang tapi bacalah pelan2, lepas tu kongsikan dengan rakan2 dan sahabat handai:*

*MUSIBAH AKHIR ZAMAN?*

*Imam Masjidil Haram Asy-Syaikh Su’ud Asy-Syuraim ketika membaca khutbah Jumaat beliau berkata:*

"Adakah kita  tidak melihat perubahan dalam hidup kini setelah masuknya Whats App, Facebook, Instagram dan lain-lainnya dalam kehidupan kita?

Hal ini merupakan ghazwul fikri (perang pemikiran) yang menyerang akal, namun sangat sayang kita telah tunduk padanya dan kita telah jauh dari deen Islam yang lurus dan dari zikir kepada Allah Ta'ala.

Kita telah menjadi penyembah-penyembah dan penagih Whats App, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram dan seangkatan dengannya.

Kenapa hati kita menjadi keras? Itu akibat seringnya kita melihat video yang mengasyik dan melalaikan dan juga kejadian2 yang di share di Whats App.

Banyak perkara pelik-pelik dan hiburan di sana sini yang melalaikan.

Hati kita kini mempunyai kebiasaan yang tidak lagi takut pada sesuatu pun. Oleh itu hati mula mengeras seperti batu.

Kenapa kita berpecah belah dan kita putus tali persaudaraan?

Kerana kini silaturrahim kita hanya melalui Whats App saja, seakan-akan kita bertemu di alam maya sahaja setiap hari.

Namun bukan begini tata cara bersilaturrahim dalam agama Islam. Kita bongkak dengan diri kita, teknologi di hujung jari kita ada.

Kenapa kita sangat sering mengumpat, padahal kita tidak sedang duduk dengan seorang pun.

Itu kerana saat kita mendapatkan satu message yang berisi ghibah (umpatan) terhadap seseorang atau suatu kelompok, dengan cepat kita sebar ke group2 lain.

Dengan begitu cepatnya kita mengghibah (mengumpat), sedang kita tidak sedar berapa banyak dosa yang kita dapatkan dari hal itu setiap hari.

Sayang sungguh, kita telah menjadi penagih teknologi ini.

Kita makan, handphone ada ditangan kiri kita. Kita duduk bersama teman-teman, HP ada di genggaman.

Suami-isteri tidak bertegur. Isteri lupakan kebaikan suami. Terlalu sibuk dengan handphone di tangan.

Berbicara dengan ayah dan ibu yang wajib kita hormati, akan tetapi hand phone ada di tangan pula.

Sedang memandu, HP juga di tangan. Hinggakan anak-anak kita pun telah kehilangan kasih sayang dari kita, kerana kita telah berpaling dari mereka dan lebih mementingkan handphone.

Aku tidak ingin mendengar seseorang yang memberi pembelaan pada teknologi ini. Kerana sekarang, jika sesaat saja HP kita tertinggal betapa kita merasa sangat kehilangan.

Adakah perasaan seperti itu ada juga pada ketika solat dan tilawatul Quran?

Adakah kita yang mengengkari hal ini? Dan siapakah yang tidak mendapatkan perubahan negatif dalam kehidupannya setelah masuknya teknologi ini pada kehidupan seseorang muslim dan setelah menjadi ketagih?

Demi Allah, siapakah yang akan menjadi teman kita nanti di kubur? Apakah Handphone?

Mari kita sama-sama kembali kepada Allah, jangan sampai ada hal-hal yang menyibukkan kita dari tanggungjawab dan agama kita.

Kita tidak tahu berapakah sisa-sisa umur kita.

Jangan disembunyikan nasihat ini, agar tidak menjadi seseorang yang menyembunyikan ilmu.

Semoga handphone yang kita miliki adalah wasilah (alat) untuk kebaikan dan bukan wasilah dalam keburukan.

Wallahu a'lam...




-BAKAL JENAZAH-
-ILLUSIMAYA-

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Jangan tertipu oleh terangnya bulan, kerana dibalik itu ada sisi gelapnya

👩🏻🌷Jangan tertipu oleh terangnya bulan,
kerana dibalik itu ada sisi gelapnya...

Jangan menghina kelamnya malam, kerana dibalik itu mungkin masih ada setitik cahaya...

Begitulah perumpamaan kehidupan jangan terlalu silau dengan sesuatu yang nampak gemerlap dari penampilan, kerana belum tentu mencerminkan keperibadian.

Jangan pula menghina yang nampak sederhana kerana boleh jadi di sebalik kesederhanaan itu tersimpan sesuatu yang mempesona...

Mata boleh melihat dengan jelas namun hati mampu menilai dengan jujur, pesona peribadi akan nyaman di hati dan serasi di jiwa...

In Syaa' Allah
#cp

-BAKAL JENAZAH-
-ILLUSIMAYA-

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Pondok Moden Baitussaadah

*[[[ Pondok Moden Baitussaadah ]]]*
_PENDAFTARAN DIBUKA - TEMPAT ADALAH TERHAD_

Pondok 3 Bulan : Ambilan 3, 2017
(Terbuka kepada muslimin & muslimat)

☑ Mendalami ilmu aqidah, fiqh & tasawwuf secara bertalaqqi & bersanad selama 3 bulan.

☑ Rehlah mingguan seperti memanah, futsal dll.

☑ Daftar Pondok 3 Bulan atas talian di sini : https://goo.gl/PvFynG

📲 Sebarang maklumat lanjut, boleh hubungi 018-2014636/ 013-2761708

*Tolong forward kepada kenalan anda ya. BaarakAllaahu feek :)*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Lafadz LaiIaha ilallah dan Sakaratul Maut

*HASIL SURVEY Ustad KAMARUDIN*
(Pesara RS Islam Jakarta Bahagian Kerohanian)

*"Lafadz LaiIaha ilallah dan Sakaratul Maut"*

Survei ini disampaikan dalam sebuah ceramah yang diisi (bukan penceramah undangan bayaran dan mahal) tapi oleh ustadz Kamarudin pesara pegawai RS Islam Jakarta bagian kerohanian.

Salah satu kegiatan yang menjadi tanggung jawab beliau adalah membimbing seseorang untuk mengucapkan kalimat *LA ILAHA ILLALLAH* di saat sedang Sakaratul Maut.

Beliau melakukan survey/ penelitian kecil2an yang hasilnya sangat mengejutkan sbb :

dari 1.000 orang yang sedang mengalami sakaratul maut, Hanya 7 % saja yang mampu mengucapkan Kalimat *LA ILAHA ILLALLAH*.

selebihnya tidak mampu, atau hanya 70 orang saja dari 1.000 orang yang mampu mengucapkan *LA ILAHA ILLALLAH*. Nauzubillahiminzalik....

Kemudian Ustadz Kamarudin ini bertanya kepada pihak keluarga dari 70 orang yang meninggal tersebut.

Apa sebenarnya kegiatan sehari-hari almarhum/almarhumah ini semasa hidupnya ???

Ternyata jawapan dari pihak keluarga semua rata2 hampir sama, yaitu:_

1. Almarhum/almarhumah ini semasa hidupnya selalu menjaga sholatnya

2. Selalu membaca Al- Qur'an.

3. Selalu tulus dan ikhlas/ Istiqamah dalam bersedekah, meskipun hanya RM1.00 perhari.

4. Tidak memakan harta dengan cara yang batil.

5. Tidak memutus tali silahturrahmi@silaturrahim dengan siapa pun.

Kesimpulan Survey:

Ternyata Perkara mengucapkan kalimat *LA ILAHA ILLALLAH* di saat *Sakaratul Maut* bukanlah Perkara yang Mudah dan Remeh, tetapi ternyata sangat sedikit orang yang mampu melakukannya.

Semoga Survey ini bermanfaat & bisa kita jadikan *Muhasabah*,  serta dapat menjadikan kita ketika dipanggil oleh-Nya, termasuk orang-orang yang mendapatkan #Husnul Khotimah#

*JANGAN REMEHKAN......!!!*
Mari kita persiapkan dengan baik *Mulai Sekarang* In syaa Allah jika ajal datang menjemput, kita bisa tersenyum dan mengucapkan *LA ILAHA ILLALLAH* dengan Lancar, dan wafat dgn *HUSNUL KHOTIMAH*.. Aamiin 😥

Perbanyak mengucapkan Kalimat *"LAA ILAHA ILALLAH"...*

Kita zikir sebentar ingat اَللّهُ ... *"Subhanallah, Walhamdulillah WalailaHa ilallah Allahu-Akbar wa la haula wala quwata illa billahil aliyil adzim”*

Sebarkan... kamu akan membuat jutaan manusia berzikir kepada Allah SWT..
Sekecil apapun jika kita tulus ikhlas Allah akan menilai sbagai ibadah..
آمِّيْنَ آمِّيْنَ آمِّيْنَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ
Maaf, jangan putus pd anda. Niatkan untuk Ibadah & Syiar tdak sampai 1 minit ..... mohon di share kpd sesama Muslim..👍

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 Rahsia Yang Ditutup Rapat-Rapat adalah

*3 Rahsia Yang Ditutup Rapat-Rapat adalah*:

1. *Jodoh*

Takde siapa tahu siapa jodoh kita dan boleh tentukan siapa jodoh kita. Tak guna kita fikir sedalam-dalamnya macam mana berjumpa jodoh dan bila berjumpa jodoh. Kenapa eh? Lagi banyak kita fikir lagi pening dan lost lah kita. Kenapa eh? Jodoh itu rahsia yang ditutup rapat-rapat. Oleh sebab itu, banyak berdoa pada Allah dan yakinlah bahawa jodoh yang ditentukanNya pasti yang terbaik dan pada masa yang kita dah bersedia dan mampu memikul tanggungjawab rumahtangga. Setiap hari sedekahkan al-fatihah dan doa yang terbaik buat bakal jodoh. Jadilah yang solehah, dapatlah nanti suami yang soleh. Yang dah bertemu jodoh, peliharalah ia dengan iman dan ihsan. Hiaskan perkahwinan itu dengan kasih sayang.

2. *Rezeki*

Rezeki pun rahsia yang ditutup rapat-rapat. Ada orang cacat tubuh badan dan derianya tapi, mampu membina empayar yang besar. Ada orang usaha satu hari, esok dah berjaya. Belajar main-main tapi result gempak. Baca sekali dah hafal and faham. Ada orang sempurna tubuh badan, satu kerja pun susah nak buat.Ada orang pula kerja bagai nak gila, masih sama. Belajar pagi petang siang malam, result biasa2. Baca berpuluh puluh kali pun susah nak faham. Kejayaan,keluarga, harta, ketenangan dan banyak lagi adalah rahsia Allah. Sebab tu bila kita rasa kita boleh menentukan rezeki kita, otak boleh jadi gila dan rasa nak pecah. Bila kita rasa kita boleh tentukan rezeki kita, hati tak tenang dan selalu dalam kerisauan. Rezeki kita, Allah yang tentukan. Yakin lah orang berusaha pasti berjaya. Hidup susah itu bukan selamanya.Orang bijaksana belajar daripada kesalahan. Orang bersyukur tenang hatinya. Rezeki itukan rahsia Allah. Apa yang kita dapat hari ini adalah yang terbaik untuk membersihkan hati dan selalu bersyukur.

3. *Ajal maut.*

Sakit bukan punca meninggal dunia. Ada orang sakit kronik, hidup bertahun-tahun. Ada yang sihat walafiat, meninggal dalam tidur. Hidup mati itu rahsia Allah yang ditutup rapat-rapat. Selagi hidup, usahalah menjaga kesihatan dan kehidupan yang dipinjamkan Allah dengan bersungguh-sungguh kerana pastinya ajal akan menjemput di mana sahaja dan pada bila-bila masa. Fikirkan kematian dan dosa sudah cukup untuk buatkan kita menjadi insaf kerana syurga dan neraka itu benar. Semoga diberikan pengakhiran yang terbaik di syurga.

*Santapan rohani hari ini*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

PDF Ahlus Sunnah Wal Jama'ah (Mufti Johor) 2017

Assalamualaikum muslimin muslimat yg dirahmati Allah.. perkongsian ilmu in shaa Allah moga bermanfaat buat kita jika tidak semua, sebahagian ilmu, in shaa Allah..
*Alhamdulillah, Sila muat turun pdf Ahlus Sunnah Wal Jama'ah secara PERCUMA menjawab isu semasa*. (Y)

*AL BAYAN - terbitan Sekretariat Menangani Isu-isu Akidah dan Syariah Majlis Agama Islam Johor. Menjawab persoalan Aqidah, syariat dan akhlaq*.

1. *Maulidul Rasul* 
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_1_maulidurrasul_.pdf

2. *Talqin*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_2_talqin_dan_100_kitab.pdf

3. *Doa Qunut, Zikir dan Wirid*

http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/al-bayan_3_qunut_zikir_dan_wirid_bidah.pdf

*PERSOALAN SOLAT ANDA MUSYKIL, MUFTI MENJAWAB*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/siri_1_persoalan_solat_.pdf

4. *Amalan Sunnah Mengiringi Solat Fardhu*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_4_amalan_sunnah_.pdf

5. *(Kenduri Arwah, Menziarahi Maqam Nabi, Menggerakkan Jari Ketika Tahiyyat*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_5_kenduri.pdf

6. *Menjawab Persoalan Tawassul*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_6_tawassul.pdf

7. *Tareqat dan Tasawwuf*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_7_tariqah_dan_tasawwuf.pdf

8. *Barzanji*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_8_berzanji_2009.pdf

9. *Menjawab Persoalan Bid'ah*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_9_bidah.pdf

10. *Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_18_akidah_ahli_sunnah_ok.pdf

11. *Kepentingan Mazhab*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_14_mazhab.pdf

12. *Bahaya Islam Liberal*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/albayan_21_bahaya_Islam_libral_adli_712.pdf

13. *Kebatilan Aqidah Syiah*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/kebatilan_akidah_syiah_22_.pdf

14. *Kebatilan Aqidah Syiah 2*
http://mufti.johor.gov.my/images/uploads/dokumen/terbitan/akidah_syiah_2_23_.pdf

Sumber : http://mufti.johor.gov.my/terbitan/al-bayan

*SILA MUAT TURUN DAN SEBAR-SEBARKAN*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...