RSS

Pemberian Insentif RM50 Kepada Pelajar Tahun 1 Dalam Bentuk Akaun SSPN-i Mulai Januari 2017

*Pemberian Insentif RM50 Kepada Pelajar Tahun 1 Dalam Bentuk Akaun SSPN-i Mulai Januari 2017*

Klik Untuk Meneruskan Pembukaan Akaun SSPNI-Plus
https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000002295

*Soalan 1 :*
*Siapa yang layak menerima insentif RM50 dalam bentuk akaun SSPN-i / SSPN-i Plus ?*

Jawapan :
Semua murid yang mendaftar tahun 1 di sekolah Bantuan Penuh Kerajaan Persekutuan pada tahun 2017. Ibu bapa/penjaga dan murid mestilah warganegara Malaysia. Insentif ini hanya layak bagi pembukaan akaun atau penambahan deposit yang dibuat daripada 1 Januari 2017 sehingga 31 Disember 2017.

*Soalan 2 :*
*Apa yang perlu dilakukan untuk melayakkan insentif ini?*

Jawapan :
Ibu bapa/ penjaga perlu membuka akaun SSPN-i / SSPN-i Plus. Insentif ini akan diberikan apabila jumlah deposit mencecah RM50.

*Soalan 3 :*
*Adakah ibu bapa / penjaga yang mempunyai lebih dari seorang anak yang mendaftar Tahun 1 pada Januari 2017 layak menerima insentif tersebut?*

Jawapan :
Layak.

*Soalan 4 :*
*Sekiranya murid terlibat sudah mempunyai akaun SSPN-i / SSPN-i Plus, adakah akaun baharu perlu dibuka semula?*

Jawapan :
Tidak perlu. Walau bagaimanapun ibu bapa/penjaga perlu membuat penambahan deposit sekurang-kurangnya RM50 dalam tahun 2017 bagi memperolehi insentif ini.

*Soalan 5 :*
*Adakah perlu mengemukakan permohonan untuk mendapatkan insentif ini?*

Jawapan :
Tidak perlu.

*Soalan 6 :*
*Bilakah insentif ini dimasukkan ke dalam akaun?*

Jawapan :
Insentif geran sepadan RM50 ini akan diberikan sekali sahaja dan dimasukkan pada bulan berikutnya apabila jumlah deposit telah mencecah RM50.

*Soalan 7 :*
*Bagaimanakah cara untuk membuka akaun SSPN-i atau SSPN-i Plus?*

Jawapan :
Akaun SSPN-i boleh dibuka di ejen bank yang dilantik iaitu Maybank, Bank Rakyat, Bank Islam, Agro Bank dan RHB Bank atau mana-mana cawangan PTPTN yang terdekat. Manakala akaun SSPN-i plus boleh dibuka melalui Eksekutif Pemasaran Online (EPO) atau secara online dengan melayari laman web PTPTN https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000002295 tertakluk kepada syarat pembukaan akaun SSPN-i Plus.

*Soalan 8 :*
*Sekiranya memilih untuk membuka akaun SSPN-i Plus, mengapa borang permohonan potongan gaji perlu diisi?*

Jawapan :
Borang potongan gaji perlu diisi kerana SSPN-i plus merupakan simpanan yang memerlukan komitmen bulanan. Ianya bagi memudahkan penambahan deposit dilakukan secara automatik bagi bulan-bulan berikutnya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ALHAMDULILLAH FOR EVERYTHING

JIKA KAU RASA....

Jika kita rasa dikhianati oleh saudara kandung, ingatilah bagaimana kisah Nabi Yusuf A.S yang dikhianati oleh abang-abangnya sehingga dicampak kedalam perigi.

Jika kita rasa orang tua menentang dalam soal agama, ingatilah kisah Nabi Ibrahim A.S yang dibakar hidup-hidup oleh  bapanya sendiri.

Jika kita rasa diejek-ejek oleh saudara mara, ingatilah kisah Nabi Muhammad S.A.W yang sering diejek oleh saudara maranya sendiri.

Jika kita rasa masalah hidup terlalu berat menghimpit jiwa, ingatilah kisah Nabi Yunus A.S yang terperangkap dalam perut ikan nun, gelap gelita tanpa cahaya termangu seorang diri.

Jika kita rasa penyakit yang kita hidapi begitu berat dan seolah-olah tiada penawar, ingatilah kisah Nabi Ayub A.S yang sakitnya begitu berat tanpa ada penawar melainkan dari Allah.

Jika kita rasa hina dan rendah diri kerana fizikal, ingatilah kisah Nabi Musa A.S dimana beliau tak boleh bercakap dengan sempurna.

Jika kita difitnah dengan pelbagai tohmahan yang keji dan hina, ingatilah kisah Aishah R.A yang difitnah sehingga seluruh kota memperkatakan tentangnya.

Jika kita rasa sunyi hidup keseorangan, ingatilah kisah Nabi Adam A.S yang bersendirian ketika diutus ke muka bumi.

Jika kita tak dapat melihat logik atas apa yang berlaku dan hati memberontak tertanya-tanya kenapa berlaku sedemikian, ingatilah kisah Nabi Nuh A.S yang diminta membina kapal/bahtera tanpa banyak tanya dan soal oleh Tuhannya.

SubhanAllah... Allahhu Akbar...

ALLAH menguji pesonaliti hebat dan para Nabi agar suatu hari nanti jika ada diantara kita diuji sebegini, janganlah bertanya "WHY ME?"

Ingatlah kepada kisah-kisah insan terdahulu yang hebat diuji, agar ianya menjadi pesanan sanubari setiap jiwa dan hati.

ALHAMDULILLAH FOR EVERYTHING...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

TIP NAK BERJAYA UNTUK USAHAWAN OLEH JUTAWAN MALAYSIA

TIP NAK BERJAYA UNTUK USAHAWAN OLEH JUTAWAN MALAYSIA 😊

1.Jangan buat bisnes,anda tak tahu tentangnya.

2.Nak bisnes,kena ada black n white.

3.Panggil pekerja,staf kita dengan ayat "TEAM"
T-Together
E-Everyone
A-Achieve
M-More

4.Tips Abjad A-J untuk orang bisnes berjaya

A-Attitude
-nak berjaya,attitude mesti berfikiran positif
-jutawan ini pernah pergi seminar bisnes nama BNI-Business Network International yg dihadiri puluhan/ratusan(jika x silap) ribu usahawan dari luarnegara,
jam 6.30 pagi sharp dah kena ada masa seminar BNI.
.
.
B-Ada tiga abjad "B" yg utama:
i)Believe-percaya dengan bisnes boleh buat kita berjaya,jutawan ni rekomen tengok cerita shark tank
ii)Brave-berani amik risiko jadi usahawan secara fulltime
iii)Big Why -kata jutawan ini,kebanyakan usahawan yag dah berjaya mesti ada big why.Biasanya big why mereka kerana parent,family,children,dan wife.
.
.
C-Commitment
boot strap-usahawan peringkat baru,mesti ikat penuh 100% commitment,bersusah2 dahulu maksudnya,bersenang2 kemudian.
.
.
D-Discipline
.
E-Enthusiasm(semangat)
-kita sebagai entrepreneur atau majikan sekalipun,kitalah yang paling mesti semangat,kalau tak,konfirm pekerja kita pun tak semangat.
-cara senang,buat affirmation,affirmation ni,dlm seminar IMKK oleh Azizan Osman dipanggil declaration,contoh senang,kita bangun dari tidur,
terus katakan pada diri sendiri dengan semangat "KAU MEMANG BOLEH !"
.
.
F-Fokus
-dalam bisnes,mesti fokus 1 bisnes dulu.
contohnya apabila helang nak cari mangsa iaitu ikan,ia akan fokus pada 1 ikan yang nak ditangkap walaupun ada banyak ikan di suatu kawasan,
kalau helang tak fokus tengok semua ikan,peninglah helang tu nak tangkap ikan last2 gagal hehe.
.
.
G-Goal
-apabila dah fokus,mesti ada matlamat sekali.apa matlamat yg ingind dicapai?
-matlamat msti ada matlamat jangka pendek,sederhana dan panjang.
.
.
H-Honesty(kejujuran)
-ultimate goal buat bisnes mesti jujur dan amanah
-jangan menipu testimoni produk/servis apabila buat bisnes
.
.
I-Ikhlas
-bantu orang tanpa mengharap,jangan mengungkit dan bantu untuk dapatkan suatu ganjaran maksudnya.
.
J-Just Do It
-seminar junkies-lompat-lompat seminar
-buat sahaja apabila sudah ada ilmu,jangan lompat-lompat seminar,ambil tindakan.

KREDIT:Tn. Hj.Imran Hadi(speaker jemputan seminar funnelevo.com 15APRIL 2017)
*diambil dari whatsapp group saye= sbg nota peribadi gak sambil sharing - Inia

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Jangan MALU jika anak ada masalah pembelajaran

Perkongsian bersama utk semua....

Jangan MALU jika anak ada masalah pembelajaran.

Aku guru tahun 1. Menjadi guru tahun 1 dah masuk 12 tahun pun. Maka banyak kisah yang aku lalui bersama budak-budak. Antaranya bersama murid yang mempunyai masalah pembelajaran. Murid yang sangat perlahan dan 'slow' dalam belajar. Susah ingat sesuatu nombor dan perkataan. Tidak boleh mengikuti pelajaran seperti rakan mereka yang lain. Maka pernah aku syorkan pada ibubapa mereka supaya bawa murid ini jalani ujian doktor untuk pengesahan. Jika disahkan mereka ada masalah pembelajaran, aku minta ibubapa pindahkan anak mereka ke kelas pendidikan khas.
Di sini bermula masalah. Ibubapa pantang betul mendengar KELAS PENDIDIKAN KHAS. Respon mereka biasanya berbunyi,
" Cikgu. Anak saya normal. Bukan cacat. Bukan syndrome down!"

Keras memarahi kami para guru. Tidak mahu mengakui, kerana mereka malu. Malu anak mereka berada di kelas pendidilam khas. Kononnya hanya untuk murid cacat.

Ibubapa.
Kau dengar sini aku nak cakap sikit. Kau buang persepsi lapok dan mitos itu. Kelas pendidikan khas bukan hanya untuk murid cacat. Ingat tu!

Ibubapa.
Kau dengar sini. Jangan sesekali malu untuk bawa anak buat pemeriksaan doktor jika mereka amat 'slow' dalam pelajaran. JANGAN MALU.

Ibubapa.
Kau dengar sini. Kelas pendidikan khas ini, diperuntukkan seorang guru untuk ajar 7 orang.  Satu nisbah tujuh tahu tak? Apa maknanya?

Maknanya anak kau diberi perhatian lebih. Sedangkan aliran perdana biasa guru terpaksa ajar sekelas hingga 40 orang. Mana mungkin guru mampu nak tumpu perhatian pada anak kau seorang.

Guru perlu mengajar secara kelas, bukan secara individu. Itu aliran perdana. Kalau kelas pendidikan khas, tumpuan individu dapat cikgu mereka bagi. Anak kau cepat faham dan pandai.

Bila mereka dah laju, guru pendidikan khas akan masukkan mereka ke kelas aliran perdana semua. Kan bagus tu.

Malah ada murid inklusif (murid asal dari kelas pendidikan khas dan diterap ke aliran perdana) mendapat keputusan cemerlang dalam SPM. Lebih cemerlang dari rakan mereka yang tidak pernah masuk kelas pendidikan khas. Padahal mereka asalnya murid bermasalah pembelajaran.

Dahulu pernah aku minta seorang ibu membawa anak untuk pemeriksaan doktor. Aku kesan anak dia ada masalah pembelajaran. Tapi si ibu menafikan. Dia berkeras hendak masukkan anaknya kat aliran perdana.

Berkali-kali dipujuk, tidak diendah. Makanya anaknya tertinggal. Jauh tertinggal dibelakang berbanding rakan yang lain. Masuk darjah 3, abjad A,B,C pun masih tertukar lagi.

Akhirnya dia akur. Itu pun sangat terlewat bagi aku. Anak dia dimasukkan ke kelas pendidikan khas pada tahun 4. Sayang sungguh.

Ada murid masalah pembelajaran yang dimasukkan ke kelas pendidikan khas sejak tahun 1. Tahun 3 guru pendidikan khas hantar dia ke aliran perdana. Murid itu dah laju, murid itu dah boleh mengikuti pembelajaran bersama rakan mereka yang lain. Alangkah bagusnya tindakan ibubapa murid itu.

Hak murid itu tidak dinafi. Malah, anak dia mendapat tumpuan lebih. Dapat juga pelajari pelbagai kemahiran. Ada kurikulum khas yang digubal untuk murid bermasalah pembelajaran.

Janganlah risau. Yang penting, janganlah MALU anak belajar di kelas pendidikan khas.

Jika dapati anak kita sangat slow dalam belajar, cubalah kau 'google' ciri-ciri kanak-kanak masalah pembelajaran. Aku nak tulis kat sini pun panjang sangat. Kau cari la sendiri.

Kalau banyak ciri-ciri itu ada pada anak kita, bawalah jumpa doktor untuk dapatkan surat pengesahan. Seterusnya masukkan mereka ke kelas pendidikan khas dengan gembira.

Ya, bergembiralah kalian kerana anak kalian mendapat tumpuan istimewa dari guru yang terlatih. Seorang guru hanya untuk 7 murid. Istimewa sungguh tu.

Ubah persepsi, pedulikan kata orang. Asalkan anak kita mendapat yang terbaik!

=============

* Artikel ini ditulis oleh Cikgu Fadli, penulis buku bestseller, 'Cikgu Kelas Sebelah'.

#MFS
* Jangan kerana malu, anak kita buntu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

KENAPA SI MATI LEBIH MEMILIH UNTUK BERSEDEKAH SEANDAINYA DIA DIKEMBALIKAN KE DUNIA?

_Katakanlah kita dah mati, kalau Allah bg kita peluang utk hidup balik dan boleh buat satu amalan sahaja, apakah amalan yang  kita akan buat?_

_Adakah solat?? Baca Quran? Selawat? Sedekah? Atau puasa?_
_Mari kita baca jawapannya..._
------------------------------------------------

_Kupasan Kitab Ziarah ke Alam Barzakh (Al Imam Jalaluddin As-Suyuti)_

_*KENAPA SI MATI LEBIH MEMILIH UNTUK BERSEDEKAH SEANDAINYA DIA DIKEMBALIKAN KE DUNIA?*_

_*Satu*_
_Sebagaimana firman Allah, "...wahai Tuhanku, alangkah baiknya Engkau lambatkan kedatangan ajalku ke suatu masa yg sedikit saja lagi, supaya aku dpt bersedekah....." -(surah al munafiqun:10)_

_👳✏Sedangkan dia tidak pun berkata "supaya aku dapat mengerjakan umrah" atau "supaya aku dpt solat" atau "supaya aku dpt berpuasa"?_

_👳✏Seorang ulama berkata, "Tidaklah seseorang yg tlh mati itu menyebut utk bersedekah melainkan kerana kehebatan pahala yg telah dilihatnya selepas kematiannya.."_

_*Dua*_
_Maka hendaklah kamu perbanyakkan sedekah kerana sesungguhnya seorang mu'min akan berada di bawah teduhan pahala sedekahnya pada hari kiamat nanti._

_*Tiga*_
_Bersedekahlah utk saudaramu yg tlh pun meninggal dunia kerana sesungguhnya mereka amat berharap utk kembali ke dunia utk bersedekah dan melakukan amalan soleh._

_*Empat*_
_Oleh itu realisasikanlah harapan mereka. Dan latihlah anak2mu supaya membiasakan diri dgn bersedekah._

_*Lima*_
_Bersedekahlah.. Sesungguhnya Allah memberi ganjaran kpd org yg bersedekah._

_*Enam*_
_Adakah anda pernah membaca tentang faedah bersedekah?_

_1. Amalan sedekah itu adalah salah satu pintu daripada pintu2 syurga_

_2. Sedekah adalah sebaik2 amalan soleh dan sebaik2 sedekah ialah memberi makan_

_3. Pahala sedekah akan menaungi pemiliknya pada hari kiamat dan melepaskannya dari azab neraka_

_4. Sedekah dapat memadam kemurkaan Allah dan kepanasan kubur_

_5. Sedekah adalah sebaik2 hadiah buat si mati, yang paling bermanfaat untuknya di kubur dan yang ditambah oleh Allah akan rezeki (kerana bersedekah)_

_6. Sedekah adalah satu penyucian harta dan jiwa dpt menggandakan kebaikan._

_7. Sedekah adalah punca kegembiraan si pemberi dan punca wajahnya bercahaya di hari kiamat_

_8. Sedekah menjadi pengaman dari ketakutan pada hari huru hara besar dan hari yang tiada kesedihan kerana hilangnya sesuatu drpnya (hari kiamat)_

_9. Sedekah menjadi punca keampunan trhadap dosa dan penghapusan daripada kejahatan_

_10. Sebagai pembawa berita gembira tntang pengakhiran yg baik dan punca doa malaikat buatnya_

_11. Orang yg bersedekah adlah org yg terbaik di kalangan manusia._

_12. Pahala sedekah pula adalah utk semua yg berkongsi tentang sedekah itu (bukan hanya utk si pemberi)_

_13. Pemberi sedekah dijanjikan kebaikan yg banyak dan pahala yg besar_

_14. Org yg suka menginfaq adalah salah satu sifat orang yg bertaqwa._

_15. Dan sedekah menjadi punca lahirnya kasih sayang hamba Allah kepada si pemberi._

_16. Sedekah tanda dermawan dan salah satu tanda kemuliaan dan kemurahan hati_

_17. Bersedekah memustajabkan doa dan merungkaikan segala kesulitan._

_18. Bersedekah menolak bala dan menutup  70 kejahatan di dunia._

_19. Sedekah memanjangkan umur, menambah rezeki, menjadi punca rezeki dan kemenangan_

_20. Sedekah menjadi ubat, penawar dan penyembuh_

_21. Sedekah menghalang kebakaran, tenggelam akibat banjir dan kecurian_

_22. Pahala sedekah adalah tetap (tidak berbeza-beza) walaupun diberikan kepada haiwan ternakan atau burung2._

_*Dan sebaik2 sedekah skrg ini ialah menyebarkan msj ini dengan niat bersedekah*_

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Doa hari Jumaat

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
ُِ
بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ.

Ya Allah, ya Tuhan kami,

Di hari Jumaat yang mulia ini , kami bermohon ke hadrat-Mu, berilah kekuatan , taufik dan hidayah kepada kami supaya kami dapat memperbaiki diri kami , tambahkanlah ya Allah kepada kami ilmu, iman dan amal.

يَا اَلله ُ يَا رَزَّاقُ
Kami memohon kepada-Mu ya Allah, berilah kami iman yang sempurna , ilmu yang memberi manfaat, rezeki yang halal, anak yang soleh, rumahtangga yang bahagia, usia yang berkat, doa yang mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan, hutang yang terbayar, keselamatan dan kesejahteraan di dunia dan akhirat.

{رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ}

{رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ}

وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ

وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kempen #shoppingraya2017 ProjekIqra.com

Mohon viralkan :

Kempen #shoppingraya2017

Program dirancang utk dilaksanakan seawal minggu kedua bulan Ramadhan tahun ini (+/- 60 hari lebih lagi untuk itu)

Penerima manfaat : 290 anak anak yatim, asnaf dan 120 keluarga asnaf

* (210 pelajar kelas rakyat termasuk dalam senarai penerima manfaat)

Tajaan /sumbangan : apa jua jumlah sumbangan dialu alukan

Baca / taja disini : http://bitly.com/shoppingraya2017

Alternatif utk tajaan boleh disalurkan ke :-

DIRECT TRANSFER ke : -

MAYBANK : 564810504003

CIMB : 8602657454

B.ISLAM : 12122010012852

Nama : Persatuan Kebajikan Projek IQRA' SeMalaysia

Email : info@projekiqra.com

untuk maklumat lanjut, hubungi kami :-

1. Solleh - 017 670 2033

2. Sharifah - 017 274 8904

3. Suhaimi - 019 217 5597

===============================

NOTA PENTING:-

Bagi tujuan pengeluaran resit / audit / mohon sertakan maklumat seperti :-

a. Nama penuh :

b. Alamat surat menyurat :

c. No HP :

d. email .

dan emailkan ke suhaimi@projekiqra.com

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

DAKWAH DALAM MASYARAKAT MAJMUK [DDMM] MEGA 2017

DAKWAH DALAM MASYARAKAT MAJMUK [DDMM] MEGA!! JULUNG-JULUNG KALI MENEMUI ANDA!!! 😘

Perkongsian ilmu, kemahiran dan pengalaman dakwah daripada penceramah yang berpengalaman..

👤Kamaruddin Abdullah (Islamic Propagation Society International - IPSI)
👤Nicholas Sylvester (Hidayah Centre Foundation - HCF)
👤Lim Jooi Soon (Interactive Dakwah Training - IDT)
👤Firdaus Wong Wai Hung (Multiracial Reverted Muslim - MRM)
👤Muhammad Fitri Abdullah (Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia - PERKIM)

Antara kupasan menarik...
⏳ Dakwah: Kewajipan atau Pilihan?
💻 Memahami Kepelbagaian Bangsa dan Budaya di Malaysia
📗 Bukti-bukti Kebenaran Al-Quran
😇 Salah Tanggapan Tentang Islam
📚 Dan pelbagai lagi ilmu yang amat berguna..

🏢 Tempat: Main Auditorium, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Gombak
🗓 Tarikh : 22 April 2017 (Sabtu)
⏰ Masa : 8.00 pagi - 6.00 petang

Yuran:
💵 RM70.00 (bekerja), early bird RM50.00 (daftar sebelum 31 Mac 2017)
💵 RM50.00 (pelajar), early bird RM30.00 (daftar sebelum 31 Mac 2017)

Daftar segera di:
https://islamicevents.my/event/DDMMMega

Sebarang pertanyaan, hubungi
☎ Reza (03-41089669 / 01113230651)
☎ Wan Muhammad (0126615745)
📩 ddmm.mega@gmail.com

Dibawakan khas untuk anda oleh Hidayah Centre Foundation dan Quranic Youth Club (QYC) UIAM

"Come & join us sharing islam with the world"
======
BERITA TERKINI - Shah Kirit Kakulal Govindji dan Prof. Dr. Harlina Halizah Siraj akan turut serta dalam DDMM Mega 2017!!!

Turut membariskan penceramah hebat yang lain. *22 April 2017*.
👉🏻 Daftar di https://islamicevents.my/event/DDMMMega

Ayuh jangan terlambat. Daftar berkumpulan untuk mendapatkan pemotongan yuran spt berikut :

👩‍🎓👨🏼‍🎓 *Pelajar*
RM30 x 10 org = RM300
RM35 x 5 org = RM175
RM50 x 1 org = RM50

👩‍💻👨🏽‍💻 *Bekerja*
RM50 x 10 org = RM500
RM55 x 5 orang = RM275
RM70 x 1 org = RM70

🤷🏻‍♂Sebarang Pertanyaan :

🙋🏻‍♂Reza 0111-3230651@ 03-41089669

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Doa berkat usia, iman, amalan, kebaikan dan rezki

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ
اَللَّهُمَّ صَلِّ َعلى سيدنا مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آِل سيدنا مُحَمَّد
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم*
"Ya Allah..Ampunilah kami,
berkatkanlah usia kami,
berilah kesihatan bagi tubuh kami,
agar kami tingkatkan amal ibadah kami,
curahkanlah cahaya dihati kami, tetapkanlah iman kami,
betulkan (baikkanlah) amal kami,
bukalah pintu² rezeki
dan cukupkanlah rezeki kami,
dekatkanlah segala kebaikan kpd kami,
jauhkanlah segala kejahatan drp kami,
permudahkanlah segala urusan kami didunia dan akhirat..."
آَمِيـٍـِنْ آَمِيـٍـِنْ يَآ رَبَّ آلٌعَآلَمِِيِنْ

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

PESTA KERJAYA 2017 (CP17)*Universiti Malaya*

*PESTA KERJAYA 2017 (CP17)*
*Universiti Malaya*

🗒 Tarikh: 12-13 April 2017
🏢 Tempat: Dewan Tunku Canselor, Universiti Malaya
⏰ Masa: 9.00 pagi - 5.00 petang

SENARAI MAJIKAN/SYARIKAT SERTAI SEPERTI BERIKUT:

1. Tenaga Nasional Berhad
2. Robert Bosch Sdn Bhd
3. Hong Leong Manufacturing Group
4. Gamuda Berhad
5. Nippon Paint (M) Sdn Bhd
6. Huawei Technologies (M) Sdn Bhd
7. Top Glove Sdn Bhd
8. Public Bank
9. ON Semiconductor Malaysia Sdn Bhd
10. Telekom Malaysia Berhad
11. Daikin Malaysia Sdn Bhd
12. UEM Group Berhad
13. IPSOS Sdn Bhd
14. Micron Semiconductor Malaysia Sdn Bhd
15. Juris Technologies Sdn Bhd
16. TFM Foundation
17. Hartalega Sdn Bhd
18. Syarikat Pembenaan Yeoh Tiong Lay Sdn Bhd
19. Pricewaterhousecoopers Associates Sdn Bhd
20. Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat
21. Kossan Rubber Industries Bhd
22. Prudential Assurance (M) Bhd
23. Coca Cola Bottlers Malaysia
24. ICAEW Malaysia Limited
25. Capital Dynamics Sdn Bhd
26. Ramco Systems Sdn Bhd
27. Materialise Sdn Bhd
28. Pembinaan Mitrajaya Berhad
29. Public Mutual Berhad
30. OSK Holdings Berhad
31. Kuala Lumpur Kepong Berhad
32. Toyota Tsusho (Malaysia) Sdn Bhd
33. CP Ardent Advisory Sdn Bhd
34. CIMB Bank Berhad
35. Citibank Berhad
36. Honda Malaysia Sdn Bhd
37. Cheng & Co
38. Berjaya Corporation Berhad
39. R.E.A.L Education Group Sdn Bhd
40. Panasonic Group Malaysia Sdn. Bhd.
41. Ernst & Young Advisory Services Sdn Bhd
42. United Overseas Bank (Malaysia) Berhad
43. Lotte Chemical Titan (M) Sdn Bhd
44. Amkor Technology Malaysia Sdn Bhd
45. Plexus Manufacturing Sdn Bhd
46. JobsMalaysia
47. SWM Environment Sdn Bhd
48. Perusahaan Otomobil Nasional Sdn Bhd
49. Schlumberger
50. Astro Group Services Sdn Bhd
51. Malayan Flour Mills Berhad
52. Pharmaniaga Berhad
53. Malaysian Resources Corporation Berhad
54. Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)
55. Graduan
56. GTI

Kepada mahasiswa/i atau alumni yang ingin mencari peluang pekerjaan bolehlah hadir dan bawa resume anda bersama.

Sekian terima kasih.
====================
👆War2kan kpd semua

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

KATA-KATA SYEIKH TANTAWI

*KATA-KATA SYEIKH TANTAWI*

"Tidak perlulah kamu kelihatan cantik utk menarik perhatian manusia. Tidak perlulah kamu menjadi pelawak untuk mendapatkan kasih manusia. Ini kerana *cinta manusia sangat tidak adil.* Buktinya apabila kamu telah melakukan 99 kebaikan dan 1 kesalahan, manusia hanya akan nampak 1 kesalahan itu dan lupa semua 99 kebaikan kita. Ia berbeza dgn *cinta Allah,* 99 kali kita buat dosa kepada-Nya dan sekali kita bertaubat, Allah akan melihat taubat yg 1 itu dan melupakan segala 99 dosa terbabit. Oleh itu, carilah *cinta Ilahi*, pasti kita akan jumpa *cinta yg hakiki"* 

*Allahu Akbar!!!*💪

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...