RSS

~DOMINASI PERTAMAKU // MY FIRST DOMINATION~: TAHAP CEMBURU LELAKI YANG WANITA PERLU TAHU!

Setiap manusia dilahirkan ke dunia ini pasti pasti dianugerahkan dengan pelbagai perasaan, salah satu perasaan itu ialah CEMBURU..semua orang pasti akan merasakannya namun yang membezakannya seseorang itu ialah cara setiap individu menghadapinya. Pada pasangan yang bercinta cemburu pasti mewarnai pehubungan samaada ke arah positif atau sebaliknya. Cemburu sering dikaitkan dengan golongan wanita, namun perlu korang ketahui juga, cemburu lelaki berselindung disebalik egonya & wajahnya yang selamba~ dalam hati ada taman beb~ ;)


AQUARIUSLelaki aquarius biasanya menggunakan ayat-ayat dalam bentuk sindiran untuk menunjukkan rasa ceburunya. Jangan ingat dia sedang bergurau, namun apabila topik perbualannya tertumpu pada seseorang saja, bermakna ternyatalah dia sedang cemburu.

PISCES
Lelaki yang paling mulia & baik hati tetapi kuat cemburunya. Tahap cemburunya amat memeranjatkan sekalian kaum hawa yang menjadi kekasihnya. Jika kekasihnya berlaku curang atau yang seangkatan dengannya dia akan menjadi seperti wanita meraung-raung. Air matanya umpama menenggelamkan anda.

ARIES
Mempunyai sifat diktator secara semulajadi. Suka mengawal orang lain tidak kira dalam pelbagai perkara dia juga akan menggunakan tenaga & kuasanya untuk menyelesaikannya. Apabila mendapat tahu individu yang boleh mengganggu hubungannya dia akan mengambil tindakan apa saja asalkan individu tersebut tiada peluang untuk merebut kekasihnya.

TAURUS
Lelaki Taurus adalah lelaki yang peramah & sangat jujur. Dia tidak dapat menerima jika anda berbohong terhadapnya. Sekiranya dia mendapat tahu anda keluar dengan lelaki lain, elok prepare alasan yang the best punya.. :)

GEMINI
Lelaki gemini hanya menganggap cemburu itu suatu permainan sahaja. Dia adalah seorang yang suka bermain-main & tidak serius serta tidak puas dengan apa yang dimilikinya. Dia bencikan cinta secara paksa & seumpamanya malah tidak melepaskan peluang untuk berkenalan dengan wanita lain walaupun telah memiliki kekasih. kesimpulannya perasaan cemburu lelaki gemini ni tak banyak atau kejap jew.. mybe rasa boleh cari lain kot.. =)

CANCER
Lelaki cancer ni memiliki perasaan cemburu yang agak tinggi. Dia tidak mahu berjauhan dengan kekasihnya malah selalu mendekati kekasihnya dalam pelbagai situasi, kadangkala di luar jangkaan pula tu~ Ini disebabkan lelaki cancer mempunyai perasaan kekosongan & perasaan risau yang teramatttt sangat. Bayangkan jika kekasihnya meninggalkannya, cemburunya pasti menghuru-harakan mereka berdua & keluarganya..eheh :p namun ianya tidak melebihi batas kerana pemilik bintang cancer mampu mengawal dirinya secara psikologi.

LEO
Lelaki leo sangat ego & tabah. dia tidak sesekali cemburu hanya kerana perkara yang remeh. Dia tidak mahu menjatuhkan air mukanya kerana cemburu. Walaupun kekasihnya telah melakukan perkara yang membuatnya marah namu dia akan tetap tenang menghadapinya.

VIRGO
Cemburu lelaki virgo amat memeranjatkan. Lelaki virgo tidak mempunyai hati yang lapang & pemikiran yang luas. Cemburu adalah menjadi perkara yang kerap dalam kehidupannya. Walaupun dia mencintai kekasihnya namun pergaduhan besar sukar dielakkan kerana sifat cemburunya yang buta.
LIBRA
Lelaki libra amat mementingkan imejnya yang bertatatertib. Disebabkan cemburu boleh menjejaskan imejnya, maka dia rela mengekalkan imejnya yang baik. Dia kurang menimbulkan perselisihan dengan pasangannya kerana cemburu boleh menjejaskan perhubungan yang baik serta penampilannya.

SCORPIO
Semakin dalam cinta terhadap kekasih maka semakin kuatlah perasaan cemburunya. Inilah yang menggambarkan lelaki scorpio. Dia menghormati & mencintai sepenuh hati terhadap kekasihnya. Hebat kan? namun perasaan cemburu tidak kurang hebatnya. Sekiranya kekasihnya menunjukkan walau sedikit kemusykilan maka terserlahlah cemburunya.

SAGITTARIUS
Lelaki sagittarius dilihat seorang yang tenang namun dia juga boleh merasa cemburu. Lelaki sagitarius digambarkan seorang yang terlalu cepat merasa cemburu namun cemburunya juga cepat reda apabila mengetahui hal yang sebenar. Tetapi apabila dia mempunyai matlamat baru tak kiralah ke arah positif untuk dirinya atau sebaliknya, dia akan meninggalkan kekasihnya yang sering membuatnya cemburu dengan wajah yang tenang.

CAPRICON
Lelaki capricon mempunyai sikap yang pesimistik, maksudnya bersikap atau berpandangan mudah putus harap, cenderung melihat keburukan sesuatu, segera merasa kecewa atau hilang kepercayaan terhadap sesuatu. Apabila merasa cemburu, dia tidak akan menunjukkan perasaan itu terhadap kekasihnya, sebaliknya melepaskan ketidakpuasan hatinya terhadap perkara lain seperti sukan dan di tempat kerja.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...