RSS

Jagalah Aurat

Wanita yang tidak menutup aurat, khususnya ketika berada di luar, amatlah rugi. contohnya, seorang gadis tidak bertudung keluar pergi ke KLCC, di KLCC itu pula contohnya terdapat 3,000 manusia yang bukan muhrim, setiap kali pandangan lelaki itu, wanita tersebut mendapat 'dosa 2 kali ganda' dari lelaki yang melihat (1 kali ganda), kerana wanita itu yang menyebabkan lelaki2 tersebut tertarik untuk melihat... Subhanallah, cuba bayangkan betapa banyaknya dosa kita, belum lagi dicampur dengan dosa2 kita yang lain seperti melawan cakap kedua ibu bapa, menipu, dan lain2.

Dalam hal lain pula, saya ambil contoh, terdapat wanita bermain internet, contohnya myspace atau friendster, dia menayangkan gambarnya yang tidak bertudung. Kemudian kita bayangkan pula berapa ramai kaum lelaki yang visit page kita, kalau dalam sehari ada 1000 orang, cuba bayangkan pula jika hari2 mereka dan orang lain visit page kita dan melihat gambar kita tidak bertudung dan mendedahkan tubuh badan, lihatlah terlalu senang kita mengumpul dosa, apa yang sedihnya, walaupun kita berada di dalam rumah dan ketika itu kita sedang bersolat, dosa tidak berhenti2 berjalan atas kerana sekeping gambar kita'. Fikir2kanlah.

Neraka, Syurga itu wujud, Azab Allah itu wujud, kematian itu wujud, ujian Allah itu wujud.

Moga Allah beri taufiq dan inayah kepada semua yang menyimpang dari jalan-Nya.. Amin.. Amin.. ya rabbal a'laminn... Nauzubillah min zallik... MasyaAllah... Astagfirullahal a'zim..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...